Tuesday, December 29, 2009

The Five Wonders of The Day



Selamat tinggal Kuantan, selamat datang Sri Iskandar, kita berjumpa lagi sekali wahai modem tmnet kesayangan ku..I miss u laa doee..harini ko berfungsi dengan baik, byk video aku dpt tgok ari nii..kredit to modem tmnet kuh..ayaii..


Hari ini dengan rasa sungguh gembiranya saya Afie W dpt meneruskan ibadah online ini..wah ta saba na bukak myspace, facebook N juga x dilupakan blog ku ini yang hampir bersawang akibat 2 minggu tak update..i'm sorri mi amor, mor famour espresso corazon..(aku bantai speaking latin)


Namun dalam kegembiraan online ini ada satu peristiwa yang buat aku terasa "oh shit, what i've done, damn man, aku tak buat slh pon, damn.."

Kenapa?? Kenapa aku dipersalahkan sebegitu rupa?? Kenapa aku diperlakukan sebegini?? Kenapa kawan-kawan?? Kenapa??


"kenapa..kenapa..cepat laa doe mata da rabak daa nii!!!" benak hati ku mulai berbunyi.


"oh yeke? maaf, aku tade idea actually" mulut ku terkumat kamit meminta maaf.



Okay, back to the point, the real damn point, dalam aku ber-online nii tetibe jek aku g online ym, mane taw kot2 ada orang online ke tengah hari buta nii.. tidak sampai berapa ketika aku dikejutkan dengan bunyi BUZZ!! "damn man sape dok buzz nii, aku tak abes reply comment nii.." rupanya ia adalah dari seorang rakan yang mahu dirinya dipanggil naddie(bukan nama sebenar) So, aku pon ber-chatting laa dengan dia.


Dalam pada masa kami bercakap menggunakan jari (chatting laa tuu) die telah mengatakan aku sombong.. Kenapa aku sombong? Bile masa?? Why aku pulak sombong?? siot jek..then kami bertekak pada masa itu sehingga topik Buzz!! pula dibesar-besarkan "F doe, korang nii cm budak kecik, tade mende lain ke na gado" akibat terlampau tak tahan dek kerana sakit perut yang meronta-ronta untuk ke tandas perbualan kami tergantung setakat itu sahaja. Aku berlari kearah tandas yang kelihatan sungguh bercahaya pada masa itu.


creett...peroootttt, proootttt...peeeerooooot!!!! plup! flush.. arghh..nikmat..:D


Kemudian, aku pula dikejutkan dengan sebuah BUZZ!! Oh, rupanya ia nya datang dari seorang rakan dari Kedah (geng2 hang pi mana) yang mana nama beliau tak perlu aku sebut. Aku pon mnceritakan masalah aku tadi kepadanya.. Belum habis aku bercerita die sudah mengeluarkan frasa "Afie, sombong ah u lately"
oh damn man, the 2nd sombong.. Ape yang tak kena dengan hari ini?? Mood ku kelihatan menurun ala2 game The Sims 3. "Ini suda bikin spoil.."kataku. "xpe sabar2, ko cool je mat" kata hatiku.



 Oleh itu aku cuba mengalihkan tumpuan dengan meminta pandangan beliau...die cakap ape ntah, bla bla bla aku tak ingat banyak sgt dia tulis, kemudian die menyuruhku pegi pujuk budak tuu..seriously wtf aku memang tak reti nak pujuk orang nak2 berlainan jenis..whooo...aku bkn romantik..(siot je, koya bak kata org pantai timur) then aku cakap eh, crazy laa if like this kan..then,die pon cakap "haha..crazy...crazy of you kot..crazy of youuuuu...." Luckily die bukan crazy kat aku. haa, ko crazy laa kat aku. bgtaw pakwe ko try na seduce aku. lunyai ko kena hentak dgn die nanti.


Okay, kita beralih pula dengan cerita seterusnya, yang ini aku tak dapat na bercerita panjang cuz mata sudah rabak, kena pulak dengan lagu Take My bREATH Away nyanyian Roxette(wah dan2 kluar, aku memang ada kuasa psyschic, damn man)


ehem2 b4 dat, aku na telling kat korang sumting ye nyah, aku na tipu korang tadi tulis lagu Roxette(agar sesuai dengan suasana hening, sejuk dan kegersangan ini) tuu, tapi memandangkan lagu tu kluar so aku dikira berkelakuan jujur laa yek!



kita sambung balik, where am I?? oh ye, Roxette..em, aku na cerita pulak pasal satu mende pulak nii, ini berlaku pada waktu lepas isyak, aku melihat kelibat seorang wanita yang memegang patung barney(aduh teringat pulak tumblin monkey pantit!) beserta gaya nya yang comel itu kononnye laa online. Apa lagi, aku terus menekan button BUZZ!! ala2 tentera Amerika yang selok kera x sabar na letupkan rumah Osama bin Laden..di situ perbuatan chatting-menchatting pon berlaku..kemudian perkara yang sama berulang kembali..
Deja Vu pulak rase.damn.






Bukti Rajah 1(a)menunjukkan yang aku dipanggil bukan
lelaki jalang,
tetapi SOMBONG..




yea..sombong ye adik adik...


yang atas tuu bukan sombong yea, itu tak dira sebagai sombong secara officially, itu mungking
bermaksud lain..mungkin die nak bong kot??








                                                                                                                      Rajah 1(a)


Ketika perbualan ini sedang berlangsung, abang beliau sebenarnya sudah memerhatikan perbualan kami yang sbegitu lama. Shit kantoi pulak, pergh malu gle abang die aku panggil kau, adik die aku pgl u.. Pantit segan laa doo... Mesti abang die ketawa baca ape yang aku send kat adik die..arghhhhhhh, gila tak bole bayang laa siall bile terpikir abang dia yang berkemungkinan cakap, haha, bodo ko nii afie ngushar adik aku, koya lebih laa..
lepas tuu ketawa dengan adik die, hahaha!!! Glepor taik gitu..


Namun sebijak-bijak abang die kantoi jugak(sebab adek die bgtaw kalo x ko laa bodo afie oiii)
haha, selepas itu abang dia pulak yang dikenali sebagai "Triple H...not!! due H je" meng-take over perbualan kami..perbualan tersebut diakhiri dengan kata2 yang sungguh hina dan tak molek di pandang orang...



Perkara yang seterusnya berlaku didalam myspace hasil karya dari tom "orang taw laa tuu ngok!!!cepat laaa, hidung da berair nii.bole memaen pulak"  Dalam myspace pula kisahnya tak begitu panjang hanya ingin memberitahu perkara yang keempat pula berlaku..


Rajah 1(b)

p/s:tak banyak yang ingin dicerikatan cuz mata da rabak, dalam rajah 1(b) nii menunjukkan frasa SOMBONG keluar buat kali keempat.


p/s1:tatkala berborak dengan siti aku g bantai berborak dengan boipreen die yang mana dia juga kawan area rumahku yang suda lupa jalan pulang kerumah. guys, meet leo, the matsalleh.


p/s2:laber, mg doksah risa ah aku dop wat kabuurr gmbo mung dan segale detail yang berkaitan, sek2 nii blake dop phangg pon kte kecek bhaso latingg..btol dop mi amor??jaja..fuergo..:P


Okay the last, aku tak dapat na cerita pasal nii kerana tak tahu kesahihan cerita nya tapi korang tengok dan renung2 kan lah....




       korang tengok laa ye ada keterangan kat situ,
           aku saje tak crop bahagian ym, saje na tayang windows 7 ;
       aku harap korang jangan terpedaya dengan gaya ayat ni,
           sebab aku bukannye berpantun.
                  Ewahhh...




p/s: korang bole bc ryte tepi tuu? sorry laa if x sharp.







                 Rajah 1(c)


Sampai disini laa sahaja kisahku tentang 5 perkara yang bole juga dikatakan sebagai the Five Wonders of the Day.. Selamat pulang ke tanah air bagi para jemaah haji yang baru tiba beberapa minggu yang lalu. Air zam zam sikit..heee..:D







selamat tiba ke tanah air moga ibadah haji anda semua diberkati Allah SWT
dari: Hajiee Afie N Izad Karimullah..ngheee!!!

8 comments:

Qaddafi said...

WEh KAWAN2 SORRY GAMBA KECIK, IF NA TGOK CLEAR PLEASE CLICK ON THAT PICTURE..OKAY..THANKS.

muhammad zaaid - lanzaafame said...

kau tak sombong
kau tak sombong
kau tak sombong
kau tak sombong
kau tak sombong
aku bff aku. aku respect kau.
sebab kau menghormati kawan.
diorang tak kenal sapa kau.
biarkan aje.
the kalo ko rasa everybody is against u
ko masih ada aku n ajim n adam!
lek sudey!

muhammad zaaid - lanzaafame said...

*then kalo ko rasa everybody is against u

Pozie Vengeance said...

keceng...hahaha

Qaddafi said...

terima kasih zaid..
anda kawan ku di uitm dan akhirat..:D

pozie, natang mata..kutuk tgn aku plak..

MR 47 said...

sombong?
xde pn..
lek je ak tgk ko..
wlaupn ak x knal ko lg dgn mndalam (mcm ayt nk berkapel la plak,ahaks!!)
but still ok je..
no problem..
haters are everywhere
just ignore them..

Ling Wai Kot said...

bapak arh lu..
bapak semangat lu tulis belog

Qaddafi said...

see..aku tak sombong right..

haha, lame ta bukak blog, tu panjang gile tuu..