There was an error in this gadget

Sunday, July 25, 2010

Ibu saya pernah berkata.

mak saya selalu berkata,

"haa, nii laa ank oang kayo..hidup nk mewah ajo.."

tu lahh. bila psl anak orang kaya memang macam2..tgk tv mlm2 lampu bukak computer bukak, game bukak.macam2 laa bukak..nasib baik tak bukak..haa..ado laa~
bila makan meja maw nak satu meja penuh, tapi makan nye karipap 3 butir, air satu cawan. lepas tuu semua buang dalam tong sampah..
bila beli baju nak makaih, satu rak, tapi yang rajin pakai nye 3 4 pasang je. yang lain buat sarang tikus..

haih..anak orang kayo betui.

haa ado laie!
mama cakap, "kita nii tak boleh laa nak hidup mewah aje..kena laa pandai berjimat"
"abah tuu kalau tak belajar rajin2 dulu korang tak dapat merasa sume sume nii" *smbl tgn tnjuk PS2 kat sbela.
"haa sebab tuu laa ramai anak orang susah boleh berjaya, sebab diorang seme2 tu pernah merasa hidup susah, diorang nak berjaya sebab tak nak anak2 diorang merasa cm diorang rasa dulu..."
"anak orang senang nii pikir senang je, tak yah belajar, nanti takde duit mintak je kat mak ayah, korang ingat kite nii senang selama-lamanya ke?"
"lambat laun mama abah nii mati jugak..haa sape nak tanggung korang nanti.."


hasilnya, mlm tuu mak saya masak lauk ikan msk stim, sayur dan sambal belacan je..nyeeh blake mkn..
tapi aku tak. lauk tuu laa sedap. tapi mlm tuu ade klua laa g mkn megi kat 7E.


itu laa dia kata mama saya semasa dia ajak kitorang semua lipat kain sama-sama dulu ntah bila aku tak ingat.




Haa..saya sangat merindui parents saya. 

Uitm, bila mau kasi cuti?? 

T_T



sorry anak org kaya
tak niat nak kutuk pun.

No comments: