Thursday, February 17, 2011

IMBAMAN !

Last Monday, tak silap aku tengok berita. Berita paling hot lately bout relovution in Egypt. Mostly dah tahu kan? So aku tak payah nak cerita satu per satu kat korang. Wasting my saliva je bak kata omputeh.



Okay, dalam berita tuu ada bgtaw bout pengunduran Hosni Mubarak as presiden Mesir & of course laa semua orang dekat sana mcm "wheeeeee!!!" "whooooo!!!" "yeayyyyy...mamat tu dah turun tahta & Mesir dah aman blabla..semua tuu." Then sekarang pulak turn Algeria ke Iran ntah laa tak ingat mana satu.



Then masa duk tengok tuu my friend told me something bout this revolution, "ada sorang mamat nii yang sangat power, dia sorang je yang buat benda nii(nak gulingkan pemerintah kuku besi kot) then tiba2 dia ada ramai follower yang support dia, tapi sayang dia mati time proses revolution tuu nak berjaya.." (proses revolution? WTF! aku pun xtahu nak ckp ape ntah benda tuu.)



So, setelah beberapa hari tunggu kawan aku nii nak bagi blog bout IMBAMAN ( we called him laa ) at last aku dapat juga malam semalam. Tapi aku baca pun tak faham sepenuhnya lagi sebab dia dalam bahasa indonesia. So aku just letak kat link & korang boleh laa baca sendiri yeah. Walau bagaimanapun, dia tetap pejuang keamanan yang tegar ( i really respect that), sanggup sampai berkorban nyawa demi rakyat kat situ & dia dikenali sebagai lagenda as you can see just now. Don't forget, we called him  IMBAMAN sebab dia memang  IMBA! haha.. Take a look! ^^v










His legendary never dies, tribute to Mohamed Bouazizi. 

No comments: